Sunt multe cariere ce au dus la averi de ordinilor sutelor de miliarde si ce s-au lansat cu adevarat doar din suparare sau mai bine zis din… ranchiuna! Stiu ca poate suna ciudat dar si noua ni se intampla sa fim nemultumiti de un serviciu si sa vorbim cu patronul unui service sau a unui restaurant insa totul se opreste acolo. Cum ar fi insa daca in momentul in care nu se raspunde pozitiv observatiilor noastre sa facem NOI un restaurant mai bun, o sala de fitness unde clientii sunt tratati impecabil, orice INSA mult mai bine ca si cel de care ne-am plans.
Un taran a visat sa faca un tractor bun si nimic mai mult
Ferruccio Lamborghini s-a nascut pe 28 aprilie 1916 in satul Renazzo, din provicia Emilia-Romagna din nordul Italiei. A fost fiul cel mare al lui Antonio si Evelina Lamborghini, o familie de fermieri. Iar traditia acelor ani spunea ca fiul cel mai mare ar trebui sa mosteneasca ferma familiei. Cu toate acestea, Ferruccio era mai interesat de masini decat de agricultura.
Ferruccio era concis, tenace si increzator si asta l-a ajutat sa invete meseria de mecanic de la o varsta frageda (a obtinut un loc de munca in cel mai bun atelier mecanic din Bologna).
La inceputul celui de-al Doilea Razboi Mondial, Ferruccio a fost recrutat de armata si trimis la Rodos (Grecia). A facut parte din cel de-al 50-lea departament de manevre mixte, care era insarcinat cu intretinerea tuturor vehiculelor militare de pe insula.
Dupa ce razboiul s-a terminat, Ferruccio vazut o oportunitate si a deschis prima sa afacere in Rodos la sfarsitul razboiului, un atelier in care repara masini pentru italienii, englezii si germanii ramasi pe insula dupa finalul razboiului.
In 1946, s-a intors in Italia si, profitand de unele stimulente guvernamentale pentru a ajuta la redresarea economiei, a deschis un atelier in Cento, unde a reparat masini si a construit vehicule utilitare mici.
In timp ce lucra in atelier, a observat ca agricultura locala era in dificultate. Acest lucru l-a facut sa se gandeasca la tractoarele pe care le reparase in Rhodes. A decis sa elaboreze un plan pentru a construi tractoare agricole la preturi accesibile, pe care sa si le poata permite micii proprietari de terenuri, folosind piese de la vehicule militare vechi.
Primul vehicul care a fost transformat a fost un camion Morris. In plus fata de instalarea principalelor modificari, Ferruccio a montat si un vaporizator de combustibil de inventie proprie.
Acesta a fost lansat pe 3 februarie 1948 si au fost vandute unsprezece unitati. Acest succes relativ rapid l-a determinat pe Ferruccio Lamborghini sa devina antreprenor. Pentru a cumpara un lot de 1 000 de motoare Morris, a trebuit sa contracteze un imprumut la banca si sa ipotecheze tot ceea ce detinea, inclusiv – cu aprobarea tatalui sau – ferma familiei.
„Fa tu tractoare, nu-mi da tu mie lectii de mecanica”-fraza lui Enzo Ferrari ce i-a schimbat viata lui Ferruccio Lamborghini
Se spune ca Ferruccio a fost un client si apropiat a lui Enzo Ferrari. Cu toate acestea, in timp, nemultumirea sa fata de marca, in special fata de Ferrari 250 GT, s-a intensificat. In calitate de pasionat al vehiculelor de lux si de inalta performanta a acestora si ca proprietar a numeroase automobile de colectie, inclusiv a celor fabricate de Ferrari, Ferruci era meticulos in observarea nuantelor mecanice si functionale ale acestor vehicule.
In acest caz, Ferruccio era nemultumit de anumite aspecte ale automobilelor Ferrari, in special de ambreiaj dar si de habitatul extrem de auster. In consecinta, l-a vizitat pe Enzo Ferrari, cu care se cunostea. Ferrari i-a raspuns cu doua replici de antologice:
„Eu nu vand automobile, eu vand motoare. Eu furnizez automobilul doar pentru ca motorul trebuie sa fie instalat undeva”.
A doua replica, care l-a influentat pe Lamborghini sa inceapa sa produca automobile care erau atat fiabile, cat si rapide, a fost urmatoarea:
„Tu du-te sa te ocupi de tractoare, iar eu ma voi ocupa de masini sport”.
O afacere de miliarde nascuta din razbunare
Decizia lui Ferruccio Lamborghini de a produce masini sport a transformat Lamborghini dintr-un producator de tractoare intr-un simbol al luxului si performantei auto. Incepand cu lansarea primului model, Lamborghini 350 GT, in 1964, marca a devenit rapid renumita pentru designul sau inovator si performantele impresionante. Lamborghini Miura, lansat in 1966, este considerat primul supercar modern, datorita motorului sau V12 montat central si designului revolutionar.
De-a lungul decadelor, Lamborghini a lansat modele iconice precum Countach, Diablo, Murciélago si, mai recent, Aventador si Huracán.
In ciuda rivalitatii intense cu Ferrari, Lamborghini nu a devansat Ferrari la vanzari globale, insa a stabilit recorduri impresionante in ceea ce priveste pretul si exclusivitatea. In 2019, Lamborghini Veneno Roadster s-a vandut pentru aproape 8 milioane de dolari, devenind una dintre cele mai scumpe masini din lume.
Lamborghini a atras numeroase vedete si personalitati, printre care Kanye West, Cristiano Ronaldo si Zlatan Ibrahimovic. De asemenea, Lamborghini a stabilit recorduri pe circuite faimoase, precum Nurburgring, unde Aventador SVJ a stabilit un timp record pentru masinile de productie.
Pentru cei pasionați de viteză și adrenalină, oportunitățile sunt la fel de incitante și în lumea pariurilor sportive, unde cota 2 azi poate fi cheia succesului.
Viteza este una dintre caracteristicele esentiale Lamborghini.
Masinile sale au castigat de trei ori cele 24 de ore de la Daytona: in 2018, 2019 si 2020, Lamborghini fiind singurul producator auto din lume care a castigat cursa de anduranta americana trei ani la rand.
Modelele comerciale Lamborghini sunt, de asemenea, extrem de rapide, ceea ce a dus la un record destul de impresionant: cel mai rapid transport de organe de urgenta din lume. In 2020, un model Huracán Polizia a transportat un rinichi pe o distanta de 489 km in putin peste doua ore inregistrand o medie de 233 km/h.
Lamborghini nu s-a rezumat doar la masini super sport ci s-a distins si prin crearea de SUV-uri capabile sa faca fata oricarui teren.
Urus, prezentat in 2012, este cel mai rapid si mai puternic SUV disponibil pe piata. Primul SUV cu roti de pana la 23”, Urus este propulsat de un motor V8 biturbo de 4 litri care dezvolta 650 CV si un cuplu de 850 Nm, ceea ce i-a permis sa stabileasca recordul de viteza pe gheata lacului Baikal din Rusia, in martie 2021, in timpul „Days of Speed”, cu o viteza maxima care a atins 298 km/h.
In 2023, Lamborghini a atins recordul sau istoric de a vinde peste 10.000 de mașini, depășind acest prag pentru prima data. Acest lucru a reprezentat o creștere de 12,1% a cifrei de afaceri, cu un total de 2,9 miliarde de dolari.